2 lutego 2022
Ubiegły rok, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej i rosnących cen zakupu energii Grupa Tubądzin może uznać za wyjątkowo udany. Firma zakończyła wielomilionowe inwestycje, zaprezentowała nowe kolekcje oraz zakończyła rok z dobrym wynikiem finansowym.
Wielkie inwestycje
Grupa Tubądzin, która od początku swojego istnienia stawia na rozwój za pomocą technologii, w roku 2021 zakończyła inwestycje warte prawie 120 000 000 złotych. W czerwcu 2021 odbyło się oficjalne otwarcie nowoczesnego Centrum Logistyczno-Dystrybucyjnego. Za kwotę 80 milionów złotych wybudowano automatyczny magazyn wysokiego składowania znacznie zwiększając moce dystrybucyjne. Inwestycja pozwala Grupie Tubądzin obsłużyć ponad 50 000 TIR-ów rocznie. Modernizacja Centrum Logistycznego to element długofalowej strategii rozwoju firmy. Umożliwiła ona w pełni elastyczną, optymalną czasowo kompletację i wysyłkę towaru, dostosowanego do zindywidualizowanych zamówień odbiorców. Nowe Centrum logistyczne z najnowocześniejszymi urządzeniami wpływa na też pozytywnie na komfort pracy, a zastosowane rozwiązania ograniczają zużycie energii elektrycznej czyniąc procesy jeszcze bardziej przyjazne środowisku.
Rozbudowa Centrum Logistycznego, a także niedawne modernizacje w fabrykach w Ozorkowie i Tubądzinie warte w sumie 120 mln zł. są kolejnymi etapami rozwoju Grupy Tubądzin. Z jednej strony to realizacja naszej strategii rozwoju poprzez technologię, z drugiej bardzo ważny aspekt proekologiczny. Jako odpowiedzialna firma nie tylko spełniamy ogólne standardy ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, ale wprowadzamy najnowocześniejsze rozwiązania, dzięki którym produkcja naszych płytek odbywa się z poszanowaniem środowiska naturalnego, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności. – mówi Mirosław Jędrzejczyk, Prezes Zarządu Grupy Tubądzin.
W swojej fabryce w Ozorkowie, Grupa Tubądzin dokonała modernizacji linii produkcyjnej, która istotnie wpływa na zmniejszenie śladu węglowego. Niedawno uruchomiona, nowa suszarnia rozpyłowa pozwala na redukcję zużycia gazu ziemnego aż o 25% i jest wyznacznikiem innowacyjnych rozwiązań proekologicznych dla całej branży. Zmodernizowano także park maszynowy, co pozwoliło na redukcję zużycia paliw energetycznych – gazu ziemnego oraz energii elektrycznej, a także przedłużenie żywotność maszyn. Dzięki tym rozwiązaniom uzyskano oszczędności zużycia gazu ziemnego, na poziomie 441 280 m3.
Inwestycji dokonano także w swojej pierwszej fabryce w Tubądzinie. Pod koniec roku firma, uruchomiła tam nowoczesną linię do produkcji dekoracji w wielkim formacie. Najnowsze zdobycze technologiczne z zakresu druku cyfrowego umożliwią firmie zdobienie produktów sięgających rozmiarem nawet 150 x 300 cm. Nowoczesne urządzenia zdobnicze, w które wyposażona została nowa hala vetrozy, gwarantują wysoką rozdzielczość i intensywność kolorów. Dzięki temu paleta barw rozbuduje się o trudno osiągalne kolory i efekty. Nowa linia dekoracji będzie mogła zdobić płytki wszystkich formatów produkowanych w Grupie Tubądzin. Dla wymiarów od 30 x 60 cm do 60 x 120 cm dostępne będzie także wykonywanie zadruku wysokich struktur o dowolnym i różnorodnym kształcie. Nadruk zsynchronizowany z efektami specjalnymi umożliwi dodatkowe zdobienie złotem, platyną czy lustrem np. dekoracyjnych żył na marmurowych płytkach. Nowością jest zdobienie płytek o wklęsłych strukturach, dzięki czemu zyskają one ciekawy i pogłębiony efekt wielowymiarowości
Targi Cersaie ze światową premierą kolekcji Macieja Zienia i ekspozycja na Expo 2020 w Dubaju.
Grupa Tubądzin z sukcesem zakończyła udział w najważniejszych dla branży Międzynarodowych Targach Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek w Bolonii. Premierowe kolekcje stworzone przez Macieja Zienia oraz ekspozycję najnowszych kolekcji Grupy Tubądzin można było oglądać na ponad 200 m2 stoiska.
Nasze stoisko odwiedziło wielu nowych obiecujących klientów, przede wszystkim z rynku europejskiego, między innymi z Francji, Niemiec czy Belgii, ale były też osoby z USA. Na targach nie zabrakło również naszych kluczowych partnerów biznesowych, zarówno z rynku polskiego, jak i z rynków zagranicznych. Na Cersaie swoją premierę miała kolejna odsłona naszej wieloletniej współpracy z Maciejem Zieniem. Kolekcje Boho, Sophisticated, Timeless i Funky są wynikiem wnikliwej analizy trendów, oczekiwań klientów i architektów, a także konsekwentnej i spójnej wizji rozwoju naszej wspólnej linii produktowej. Potrzeba kontaktu z naturą i wykorzystanie kamiennych wzorów we wnętrzach to bardzo silne trendy, które znajdą odzwierciedlenie w przyszłorocznych kolekcjach – mówi Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin.
Produkty Ceramiki Tubądzin można było także podziwiać na Expo 2020 w Dubaju. Wielkoformatowe płyty reprezentowały polski design podczas czasowej wystawy Creative by Nature. Ekspozycja była prestiżową prezentacją wybranych, najbardziej innowacyjnych produktów polskiego przemysłu i rzemiosła, wyprodukowanych przy użyciu ekologicznych technologii i w duchu zrównoważonego rozwoju. Artystyczne kierownictwo przy powstawaniu ekspozycji objęła Dorota Koziara – uznana na świecie projektantka i kuratorka wielu wystaw.
Działania na rzecz ochrony zdrowia i strategia well-beig
Grupa Tubądzin, odpowiedzialnie i poważnie podchodzi do ogólnoświatowego kryzysu związanego z pandemią Covid-19, dlatego też zorganizowała akcję szczepień. Prawie 400 pracowników Grupy Tubądzin oraz członków ich rodzin wzięło udział w akcji szczepień, które odbyły we wszystkich zakładach firmy. Pracownicy otrzymali szczepionkę firmy Pfizer.
Ostatnie dwa lata były ciężkie dla wielu branż. Nim pojawiły się oficjalne obostrzenia i wytyczne, Tubądzin wdrożył własne procedury bezpieczeństwa, których przestrzegamy do dziś. W 2020 roku, już w czasie pierwszej fali pandemii przekazaliśmy tysiące sztuk środków ochrony osobistej instytucjom medycznym w potrzebie. Ponadto, nasza fundacja zakupiła i przekazała dwa respiratory do sieradzkiego szpitala. Zdecydowaliśmy się na akcję szczepień w fabrykach, ponieważ zależy nam na zdrowiu i bezpieczeństwie naszych pracowników oraz ich rodzin. – mówi Mirosław Jędrzejczyk, Prezes Zarządu Grupy Tubądzin.
To nie jedyne działanie, jakie firma kierowała w minionym roku do swoich pracowników. W listopadzie, pracownicy firmy uczestniczyli w spotkaniach pod hasłem „Jem Session” z ekspertką medycyny funkcjonalnej i medycyny żywienia. To zapowiedź wdrażania pracowniczej strategii well-being. W spotkaniach, które zostały zorganizowane w nawiązaniu do Światowego Dnia Żywności wzięło udział blisko 100 osób.. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z aktualną wiedzą na temat prawidłowego odżywiania i funkcjonowania organizmu m.in. pod kątem dostarczanych wartości i składników odżywczych, mikrobioty jelitowej, aktywności fizycznej, suplementacji czy budowania trwałych nawyków żywieniowych.
Grupa Tubądzin odpowiedzialnie podchodzi do roli pracodawcy, starając się zagwarantować naszym pracownikom nie tylko satysfakcjonujące warunki zatrudnienia i bezpieczeństwo pracy, ale także dbając o ich ogólny dobrostan. Mając na uwadze zdrowie i dobre samopoczucie każdego z nich, zwłaszcza w nieprzewidywalnych czasach pandemii koronawirusa, chcieliśmy przekazać im wartościową wiedzę z zakresu nowoczesnego podejścia do żywienia, a także podpowiedzieć rozwiązania, które pomogą zadbać o zdrowie i kondycję organizmu na co dzień.– mówi Joanna Wodzyńska, właścicielka Grupy Tubądzin.
Rozstrzygnięcie konkursu Tubądzin Design Awards i uruchomienie Tubądzin Design Commuity
Rok 2021 przyniósł też rozstrzygnięcie kolejnej edycji, prestiżowego konkursu Tubądzin Design Awards. Nagrodę Grand Prix MONOLITH 2020 odebrali Łukasz Gąska i Marta Sowińska-Gąska, ze studia projektowego Gąska Studio. Ich projekt #azyl zachwycił międzynarodowe jury nowatorskim myśleniem o projektowaniu i roli architektury i zdobył Grand Prix MONOLITH 2020, a także nagrodę specjalną Project: Facade, za najlepszą elewację.
Do konkursu nadesłano ponad 830 prac z ponad 50 krajów, w tym tak dalekich kulturowo jak Malezja, Iran czy Brazylia. Tubądzin jest liderem w kreowaniu trendów, reaguje także na zmieniający się świat. Rozmach i jakość projektów przekroczyły nasze oczekiwania. Już teraz zapraszam wszystkich na kolejną edycję Tubądzin Design Awards w 2022 r. – mówi Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin.
Wraz z zakończeniem konkursu, ruszyły prace nad specjalną platformą internetową, Tubądzin Design Community, tworzoną z myślą o architektach i projektantach. Jest ona mostem komunikacyjnym pomiędzy marką Tubądzin a architektami, i pozwala na wymianę doświadczeń, inspiracji, a także na wzmocnienie komunikacji i wspólnych relacji. Na stronie Tubądzin Design Community (www.tubadzincommunity.com) znajdziemy historię działań firmowych, przegląd zrealizowanych od 2008 roku projektów kreatywnych, aktualne działania firmy na różnorodnych polach oraz zapowiedź tych nadchodzących. Dostępne są tu informacje m.in. o organizowanych warsztatach, konkursach i wszelkich inicjatywach skierowanych do architektów, jak Tubądzin Design Awards czy Tubądzin Design Days, projektach kulturalnych i współpracach z obszaru „Tubądzin – Kultura przestrzeni”, które pokazują korelację świata kultury i sztuki z unikatowym designem, jak np. współpraca Grupy Tubądzin z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, czy niestandardowych realizacjach obiektów przestrzeni publicznej, jak chociażby łódzkie „Artystyczne podwórko Wojciecha Siudmaka.
Kultura Przestrzeni – współpraca z Teatrem Wielkim Operą Narodową
Grupa Tubądzin od lat działa na rzecz kultury. W roku 2021 firma rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. Inauguracją tej współpracy było przygotowanie i zrealizowanie opery „Cardillac”, w reżyserii Mariusza Trelińskiego, której Grupa Tubądzin była partnerem. Współpraca Grupy Tubądzin z Teatrem Wielkim - Operą Narodową nie ogranicza się jednak jedynie do partnerstwa przy produkcji. To także wspólna organizacja programu inspirujących spotkań z architektami w siedzibie Teatru Wielkiego, którym przyświecać będzie hasło „Kultura przestrzeni”, rozumiane jako wpływ szeroko pojętej kultury na przestrzeń i jakość życia, szczególnie w nowych, (post)pandemicznych czasach. Tubądzin w swoich działaniach od lat łączy biznes ze sztuką i humanizmem.
Współpraca Teatru Wielkiego z Grupą Tubądzin to naturalna konsekwencja działań podejmowanych przez oba podmioty. Z jednej strony – światowej klasy instytucja kultury – Teatr Wielki - Opera Narodowa, zapraszający do współpracy prestiżowych partnerów biznesowych, z drugiej Grupa Tubądzin – jeden z najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce, od lat kreujący trendy w designie. Cieszymy się, że możemy pracować na wspólnymi projektami, inspirując się i wzajemnie czerpiąc ze swoich doświadczeń. – mówi Amadeusz Kowalski, wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin.
Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od prawie 40 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120 x 240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2021 firma sprzedawała swoje produkty do 70 krajów.
Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in. Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowy konkurs dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.
Płytki marki Tubądzin powstają z naturalnych i szlachetnych surowców, a do ich zdobienia stosowane są bezpieczne dla zdrowia i przyrody barwniki. Mając na uwadze dbałość o środowisko, firma Tubądzin promuje zasady zrównoważonego rozwoju i inwestuje w innowacyjne rozwiązania – m.in. technologię Continua+ czy nowoczesną suszarnię rozpyłową ATM 36, przyczyniając się tym samym do redukcji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma angażuje się również w projekty proekologiczne i podejmuje działania zmierzające do wzrostu świadomości społeczności lokalnej w tym zakresie.
Kontakt dla mediów:
Tomasz Korowczyk
Rzecznik Prasowy Grupy Tubądzin
tel. + 48 601 322 440
tel. + 48 42 710 37 78
e-mail: t.korowczyk@tubadzin.pl