20 maja 2022
Współpraca między przedstawicielami kultury, architektury i biznesu umożliwiająca realizacje projektów, będących elementem dziedzictwa przyszłych pokoleń – to główny temat debaty, rozpoczynającej warsztaty strategiczne dla architektów zorganizowane przez Grupę Tubądzin.
Miejsce spotkania zostało wybrane nieprzypadkowo. Grupa Tubądzin współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową od 2021 roku. Inauguracją tej współpracy była premiera opery „Cardillac”, w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Spotkanie odbyło się w Salach Redutowych. To dawne sale muzealne, które są częścią dziedzictwa tego budynku. Zachował się w nich wystrój zaprojektowany przez Antonio Corazziego. W tak wyjątkowym wnętrzu dyskutowano m.in. o tym, w jaki sposób już dziś zaprojektować dziedzictwo przyszłych pokoleń.
- Współpraca z architektami jest wymagająca, ale niezwykle kreatywna i inspirująca. Koegzystencja biznesu, sztuki oraz kultury to jeden z najważniejszych kierunków rozwoju naszej firmy. Misją Grupy Tubądzin jest nie tylko tworzenie pięknej, ale też bezpiecznej i funkcjonalnej przestrzeni. Chcemy by projekty, które powstają we współpracy z nami, były wartościowe i ponadczasowe. – powiedział Amadeusz Kowalski, wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin.
O synergii między światami kultury, architektury i biznesu dyskutowali Małgorzata Szabłowska dyrektor techniczna TWON, Amadeusz Kowalski wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin, Grzegorz Piątek architekt, krytyk i historyk architektury oraz Ewa Kryszkiewicz manager działu rozwoju i współpracy z architektami w Grupie Tubądzin. Następnie odbyły się warsztaty strategiczne.
- W spotkaniu wzięli udział wybitni przedstawiciele świata architektury, kultury i biznesu. Zarówno wizjonerzy, jak i twardo stąpający po ziemi praktycy. Taki dobór gości zapewnił nam szerokie spojrzenie, a wiedza i doświadczenie ekspertów pozwoliły na wypracowanie unikalnego materiału, który w przyszłości będziemy chcieli opublikować. – tłumaczy Ewa Kryszkiewicz, manager działu rozwoju i współpracy z architektami w Grupie Tubądzin.
Podczas wydarzenia ogłoszono także konkurs na projekt łazienek w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, do którego można przystąpić w ramach II etapu Tubądzin Design Awards, w kategorii Culture Form.
Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od prawie 40 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120 x 240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2020 firma sprzedawała swoje produkty do 70 krajów.
Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in. Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowy konkurs dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.
Płytki marki Tubądzin powstają z naturalnych i szlachetnych surowców, a do ich zdobienia stosowane są bezpieczne dla zdrowia i przyrody barwniki. Mając na uwadze dbałość o środowisko, firma Tubądzin promuje zasady zrównoważonego rozwoju i inwestuje w innowacyjne rozwiązania – m.in. technologię Continua+ czy nowoczesną suszarnię rozpyłową ATM 36, przyczyniając się tym samym do redukcji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma angażuje się również w projekty proekologiczne i podejmuje działania zmierzające do wzrostu świadomości społeczności lokalnej w tym zakresie.
Kontakt dla mediów:
Edyta Bąk
Specjalista Public Relations
tel. +48 601 322 440
e-mail: e.bak@tubadzin.pl