10 czerwca 2021
Grupa Tubądzin przedstawia TU_Kolektyw i prezentuje nowe podejście do opowiadania historii powstania swoich wyjątkowych kolekcji.
Tubądzin łączy wyjątkowe wzornictwo z wysoką jakością produktów. Firma stawia na nieustanny rozwój i podejmuje odważne decyzje biznesowe, inwestując w nowoczesne rozwiązania technologiczne. Tubądzin jako pierwszy polski producent wprowadził do swojej oferty wieloformatowe płytki gresowe. Kolekcje marki wyróżnia unikalny design, zgodny z najnowszymi światowymi trendami.
Proces tworzenia kolekcji jest wieloetapowym mechanizmem i wymaga zaangażowania specjalistów z różnych dziedzin. Zależy nam, aby nasi partnerzy biznesowi i klienci poznali zespół twórców TU_Kolektyw – projektantów wzornictwa, technologów i architektów. To oni na poszczególnych etapach dbają o to, by płytki wychodzące z naszych fabryk spełniały wszystkie oczekiwania, zarówno pod kątem jakości produktu, jak i wyjątkowego designu – mówi Andrzej Ramel, Członek Zarządu i Dyrektor sprzedaży krajowej i marketingu w Grupie Tubądzin. Zaprezentujemy naszym odbiorcom historie kolekcji marki Tubądzin, pokażemy inspiracje i przybliżymy sylwetki twórców zrzeszonych w inicjatywie TU_Kolektyw. Zdecydowaliśmy się na szeroką komunikację w tym zakresie – informacje te znajdą się w katalogach z ofertą firmy, mediach społecznościowych, a także w boksach ekspozycyjnych naszej marki w salonach łazienkowych – dodaje Andrzej Ramel.
TU_Kolektyw tworzą projektanci, architekci i technolodzy Grupy Tubądzin, osoby związane zarówno z klasycznym, użytkowym designem, jak i wzornictwem przemysłowym i architekturą. Razem poszukują najlepszych rozwiązań, które najdokładniej oddają klimat ich pracy – od momentu inspiracji, poprzez projekt, kreację, aż po aranżację i pomysły na gotowe wnętrza.
Inspiracje do stworzenia kolekcji czerpiemy z otaczającego nas świata. To w nim poszukujemy momentów zachwytu – chwil, które nas zatrzymają i poruszą. Odnajdujemy je najczęściej w naturze, która jest źródłem doskonałego piękna i skrywa w sobie nieograniczony potencjał twórczy. Jednak inspiracje przychodzą do nas także z innych, niekiedy mniej oczywistych miejsc – przeczytanej powieści, fascynacji podróżą, określoną techniką malarską czy stylem w sztuce. Tak było w przypadku kolekcji Mild Garden, która przenosi nas do „Tajemniczego ogrodu” autorstwa Frances Hodgson Burnett – do historii o dziewczynce odkrywającej ogród pełen róż, ukryty na posesji jej wujka, bogatego lorda – mówi Anna Skonka-Wojtysiak, Kierownik Działu Wzornictwa Grupy Tubądzin, projektantka TU_Kolektyw.
Nowa odsłona popularnej linii 30 x 75, czyli Mild Garden, Goldgreen, Modern Basalt, My Tones, Brass i Dots, to najnowsze kolekcje, które wyszły spod ręki TU_Kolektyw.
Mild Garden zaprasza do „Tajemniczego ogrodu” Frances Hodgson Burnett, którym zainspirowała się Agnieszka Michalak. Swobodne, kwiatowe wzory i kojące pastele kojarzą się z naturą i wiosenną łąką. Wprowadzają do wnętrza oddech, świeżość i radość z budzącej się do życia przyrody. To subtelna, kobieca i sielska reinterpretacja estetyki angielskiej.
Głębokie odcienie szmaragdowej zieleni i granatu w kolekcji autorstwa Małgorzaty Sawickiej-Wieczorek kojarzą się z bezkresem nieba i oceanu. My Tones jest uosobieniem relaksu. To zestawienie wyrazistych barw, eleganckiej formy i lśniących, przestrzennych dekoracji, które przypominają refleksy zachodzącego słońca na tafli wody.
Zaprojektowana przez Annę Skonkę-Wojtysiak kolekcja Goldgreen łączy w sobie fascynację naturą i wschodnim, orientalnym rzemiosłem. Barwna, ekspresyjna dekoracja roślinna przeplata się tu z misternymi, biżuteryjnymi zdobieniami. To wspomnienie odległych, egzotycznych podróży i świeże spojrzenie na unikatowe wzornictwo.
Modern Basalt jest ukłonem w stronę jednego z najstarszych surowców skalnych – bazaltu, a także ukazaniem procesu tworzenia i niszczenia, w odniesieniu do sztuki składania papieru origami oraz tradycyjnej techniki opalania drewna yakisugi. Autorka kolekcji, Dominika Zientek-Mróz, zainspirowała się symbolem japońskiego krajobrazu – wulkanem Fudżi.
W innej propozycji jej autorstwa zobaczyć można nawiązania do malarstwa gestu action painting – techniki bezpośredniego rozlewania farby na płótno. Dots to fantazyjna zabawa kolorem i formą, która odmienia wyobrażenie o klasycznym lastryko. To kolekcja, która intryguje, pobudza wyobraźnię i udowadnia, że piękno może być dziełem przypadku.
Ania Janik-Cieśla, w kolekcji Brass chciała zobrazować ruch powietrza oraz wyrazić wrażenie spokoju wynikającego z kontaktu z naturą. Utrzymana w delikatnych szarościach i naturalnych kolorach ziemi kolekcja Brass wprowadza spokój i oddech. Połyskujące dekory i przetarcia sugerują ruch powietrza i pięknie chwytają światło.
Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od prawie 40 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120 x 240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2020 firma sprzedawała swoje produkty do 70 krajów.
Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in. Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowy konkurs dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.
Płytki marki Tubądzin powstają z naturalnych i szlachetnych surowców, a do ich zdobienia stosowane są bezpieczne dla zdrowia i przyrody barwniki. Mając na uwadze dbałość o środowisko firma Tubądzin promuje zasady zrównoważonego rozwoju i inwestuje w innowacyjne rozwiązania – m.in. technologię Continua+, przyczyniając się tym samym do redukcji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma angażuje się również w projekty proekologiczne i podejmuje działania zmierzające do wzrostu świadomości społeczności lokalnej w tym zakresie.
Kontakt dla mediów:
Tomasz Korowczyk
rzecznik prasowy Grupy Tubądzin
tel. + 48 601 322 440
tel. + 48 42 710 37 78
e-mail: t.korowczyk@tubadzin.pl