29 lipca 2025
Design wnętrz to dziś znacznie więcej niż po prostu sam projekt. To świadoma gra materiałów, światła i kontekstu miejsca – ale też coraz częściej pole dialogu między architekturą a sztuką. Właśnie takie podejście promuje Grupa Tubądzin w ramach inicjatywy Tubądzin Meets Art, której celem jest wspieranie twórców przy realizacjach odważnych, wielowarstwowych przestrzeni. Projekt restauracji ōsma rano, stworzony w centrum Krakowa przez artystę multidyscyplinarnego Łukasza Nawera Habierę jest doskonałym przykładem tej filozofii.
ōsma rano to wnętrze, w którym kolekcje Grupy Tubądzin odegrały kluczową rolę w budowaniu atmosfery miejsca. Dzięki świadomemu użyciu faktur, formatów i tonacji powstała przestrzeń o wyrazistym charakterze, łącząca industrialny minimalizm z duchem galerii sztuki.
Wnętrze ōsmej rano to przestrzeń pełna kontrastów: historyczna architektura neorenesansowej kamienicy spotyka się tu z nowoczesną formą. Aby podkreślić te przeciwieństwa, projektanci sięgnęli po kolekcję Stone Line od Grupy Tubądzin. Wielkoformatowe płytki o wyrazistej strukturze kamienia stały się tłem monumentalnej bryły baru, stojąc w opozycji do ekspresyjnej pracy Przemysława Blejzyka, czyli Sainera. Minimalistyczna pikselowa mozaika, zestawiona z wielkoformatowymi płytami utrzymana jest w monochromatycznej tonacji. To połączenie subtelnego rysunku powierzchni z intensywnością sztuki użytkowej tworzy wyraźny, ale nienachalny efekt.
Współpraca przy projekcie była kontynuacją wieloletniej relacji między artystą – Łukaszem Nawerem Habierą - a restauratorami:
– Z właścicielami – Dominiką i Zbyszkiem - znamy się od wielu lat i mamy już na swoim koncie kilka projektów. Pracowaliśmy razem przy powstawaniu kultowego miejsca Forum Przestrzenie czy F:Lato. Współpraca opiera się zawsze na pełnym zaufaniu i doświadczeniu po obu stronach. Po tylu latach wspólnej pracy rozumiemy się bez słów – znamy swoje oczekiwania i potrzeby, które ma spełnić nowy projekt – mówi Nawer.
Czysta forma i kolor jako punkt ciężkości
W łazience zdecydowano się na prostą, ale odważną kombinację: czarne płytki Pastele oraz Cielo e Terra NERO zestawiono z intensywnym ultramarynowym kolorem fug. Efekt? Nowoczesne, rytmiczne wnętrze, w którym kolor staje się elementem kompozycyjnym, a nie jedynie dekoracyjnym. Tego typu zabiegi doskonale pokazują potencjał kolekcji Tubądzin – nie tylko estetyczny, ale też architektoniczny.
Spójność materiału i koncepcji
Zastosowanie płytek Grupy Tubądzin było od początku integralnym elementem koncepcji wnętrza – nie jako tło, ale jako nośnik idei. W przestrzeni pełnej światła dziennego, surowych faktur i wyrafinowanej geometrii, produkty Tubądzin nie tylko dopełniają przestrzeń, ale i definiują jej rytm. Minimalizm materiału w zestawieniu z jego dużym formatem oraz głębią koloru tworzy mocny, ale nieprzytłaczający przekaz.
Tubądzin – materiały z ideą
Grupa Tubądzin od lat wspiera projekty, w których materiał ma znaczenie nie tylko użytkowe, ale i koncepcyjne. Współpraca z restauracją ōsma rano doskonale wpisuje się w tę filozofię – to projekt, który wymagał precyzji, wyczucia faktury i umiejętnego balansowania pomiędzy estetyką a funkcjonalnością. Płytki Tubądzin po raz kolejny stały się nie tylko elementem wykończeniowym, ale ważnym środkiem wyrazu architektonicznego.
– Cieszymy się, że możemy realizować tak wartościowy projekt w ramach inicjatywy Tubądzin Meets Art. To nie tylko estetyczna przestrzeń, ale także miejsce, które inspiruje. Jesteśmy dumni, że produkty naszej marki stały się częścią koncepcji, która tak trafnie łączy sztukę, design i codzienność – mówi Magdalena Pisera, Dyrektor Marketingu Grupy Tubądzin.
Projekt ōsmej rano pokazuje, że ceramika może być czymś więcej niż tłem – może współtworzyć historię miejsca. To dokładnie ten kierunek, który obiera Grupa Tubądzin.